Christel Visser

  • Lepstraat 5 Oldenzaal
  • Juf Talent
mail Christel

Over Christel Visser

Talentbegeleider / OKI B behandelaar

Onder de naam ‘Juf Talent’ handel ik vanuit de overtuiging dat iedereen talenten en mogelijkheden heeft, en dat het dapper is om hulp te vragen als je dat nodig hebt. Ik ondersteun kinderen, jongeren en hun opvoeders bij hun opvoedvragen, middels het ontdekken van hun eigen unieke persoonlijke kwaliteiten en het benutten hiervan, op een ‘positief coachende’ manier. Samen formuleren we concrete doelen. Het belang van het kind staat hierbij centraal.

Een traject wordt altijd op maat aangeboden in afstemming met de betrokkenen. Juf Talent is flexibel en biedt hulp op verschillende plekken en in allerlei situaties: opvoedvragen, stagnatie in de sociaal-emotionele ontwikkeling, scheidingssituaties, omgangsregelingen, hechtingsproblematiek, (hoog)gevoeligheid. Hierbij maak ik gebruik van diverse (speelse) middelen en methodieken. Zoals: OKI-B (ouder- kind interactie bewegingsspel), Kernreflectie en Opvoedopstellingen. Ik werk met kinderen en ouders individueel en in groepen, om spelenderwijs met- en van elkaar te leren.

OKI-B (ouder-kind interactie bewegingsspel)

Door middel van Sherborne bewegingsspel wordt er gewerkt aan het verbeteren van de relaties en diverse gerichte doelen in het gezin. Kinderen en ouders werken op een speelse manier met de relatievormen ‘samen’, ‘tegen’ en ‘zorgen voor’.

Kernreflectie

Concrete coaching om kernkwaliteiten te activeren en belemmerende overtuigingen, beelden en gevoelens op te lossen. Centraal staat het aanboren van de kracht van mensen waarbij samen onderzocht wordt hoe deze kwaliteiten optimaal benut kunnen worden.

Opvoedopstellingen (van Marianne Langemeijer).

Ter ondersteuning van de gezinnen en de opvoedvraagstukken waar ouders tegen aan lopen, waarbij gebruik wordt gemaakt van ‘vloertegels’ en heel praktisch en in het ‘hier en nu’ een ouder zelf kan ervaren welke dynamieken er in hun gezin op de diepere laag een rol spelen er beweging kan ontstaan.

Sherborne Bewegingsspel aan groepen en op scholen
Een flexibel aanbod op maat, waarbij Sherborne  Bewegingsspel op scholen gericht worden ingezet voor zowel klasse- als individuele doelen. Hierbij wordt bovendien de leerkracht ondersteund in de klas.

Talentbegeleiding van PO naar VO
Coaching op maat voor kinderen bij de overgang van PO (primair onderwijs) naar VO (voortgezet onderwijs) met de inzet van een tool box. Hierdoor worden het perspectief en de mogelijkheden van jongeren verbreed en de intrinsieke motivatie aangewakkerd.

Belevingsactiviteiten in de natuur
Met kinderen (en mogelijk ouders) erop uit in de natuur om uit hun hoofd te komen en in hun lijf te zijn. Met kinderen en ouders in de natuur beleven, en met elkaar werken aan persoonlijke doelen.

Inspiratie sessies voor moeders
Ontmoetingen om elkaar als moeders te inspireren goed voor jezelf te zorgen. In een vertrouwelijke sfeer ontdekken waarin je kind je spiegelt en je gevoelige kind(eren) beter te leren begrijpen. Onderdeel hiervan zijn o.a. een kindertolksessie, uitwisselen van ervaringen, ontspanningsoefeningen, een wandeling en vooral…inspiratie!

Waar ik mee kan helpen

Door steun, sturing en inspiratie kunnen kinderen zich bewuster worden van wie ze zijn, en van hun eigen talenten en mogelijkheden. Ze spiegelen hierbij hun ouders / opvoeders, en binnen het systeem kijken we telkens samen wat er past en op welke manier. Ik heb diverse tools en methodieken die ik op een flexibele manier inzet en op diverse plekken; thuis, op school, in het bos en in een huiskamerzetting bij mij op locatie. We hebben hierbij elkaars kennis, ervaring en expertise nodig.

Mijn werkgebieden
  • Almelo,
  • Borne,
  • Dinkelland,
  • Enschede,
  • Haaksbergen,
  • Hellendoorn,
  • Hengelo,
  • Hof van Twente,
  • Losser,
  • Oldenzaal,
  • Tubbergen,
  • Wierden.
Contactgegevens

Wil je vrijblijvend contact met Christel opnemen? Dat kan via de volgende manieren:

Volg mij op social media
Expertises
  • ADHD
  • Echtscheidingsproblematiek (ook kinderen)
  • Hechtingsproblematiek
  • Hooggevoeligheid
  • Opvoedproblematiek